Гідратэхнічныя збудаванні суднабудаўнічых і суднарамонтных прадпрыемстваў з’яўляюцца важнымі элементамі суднабудаўнічых (суднарамонтных) прадпрыемстваў і служаць для спуску пабудаваных суднаў на ваду (асушвання падводнай часткі корпуса з мэтай яго агляду, ачысткі ад абрастанняў, афарбоўвання або рамонту).
Асноўныя тыпы гідратэхнічных прадпрыемстваў, суднарамонтных прадпрыемстваў:
- папярэчныя суднарамонтныя сліпы;
- суднарамонтны сухі док;
- суднарамонтны наліўны док-камера.
Пры праектаванні гідратэхнічных збудаванняў суднабудаўнічых і суднарамонтных прадпрыемстваў (стапельных, пад'ёмна-спускавых, дабудоўных або сударамонтных прычальных збудаванняў) варта выконваць наступныя асноўныя патрабаванні:
- размяшчэнне пад'ёмна-спускавых збудаванняў варта агадваць пад канец тэхналагічнага патоку пабудовы суднаў з улікам забеспячэння зручнай сувязі з корпуснымі, зборачнамантажнымі, дабудоўнымі цэхамі;
- размяшчэнне дабудоўных або сударамонтных прычальных збудаванняў павінна забяспечваць бесперашкоднае перамяшчэнне да іх судоў ад пад'ёмна-спускавога збудавання і зручную сувязь судоў, якія стаяць на плаву з дабудоўнымі або рамонтнымі цэхамі;
- восі пад'ёмна-спускавых збудаванняў, а таксама фронт прычальных збудаванняў, як правіла, варта размяшчаць па кірунку найбольш моцных вятроў;
- забеспячэнне бяспекі аперацый па спуску і ўздыму судоў павінна вызначацца памерамі ўчастка акваторыі перад пад'ёмна-спускавымі збудава нямі зыходзячы з параметраў разліковага судна і прынятага тыпу пад'ёмна-спускавога збудавання;
- выбар становішча акваторыі і трасіроўка падыходных (вывадных) каналаў дапускае выкарыстанне натуральных вадаёмаў; месцы правядзення швартовых выпрабаванняў варта выбіраць так, каб правядзенне выпрабаванняў не выклікала падмыву збудаванняў, размыву дна і пераадкладання наносаў у акваторыі; катлаваны для апускання плаўдокаў павінны быць мінімальна аддаленыя ад месца іх штатнай стаянкі ці (для перадатачных плаўдокаў) ад прычалаў.